W Słupsku powstanie obserwatorium astronomiczne

W dniu dzisiejszym uzyskaliśmy oficjalne potwierdzenie, że w Słupsku powstanie obserwatorium astronomiczne. Fenomenalna wiadomość dla wszystkich miłośników astronomii i badań kosmicznych pojawiła się na stronie Słupskiego Budżetu Partycypacyjnego. Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w ramach SBP w kategorii "Zadania infrastrukturalne ogólnomiejskie.

Projekt stworzenia obserwatorium zebrał 758 głosów czym uzyskał trzecią lokatę wśród zaproponowanych projektów. Na realizację projektu zostanie przeznaczona kwota 260 000 PLN.

Według informacji podanej na stronie w ramach projektu, zostanie wybudowane obserwatorium z zautomatyzowaną kopułą z teleskopami, pracownią komputerową i tablicą interaktywną. Co szczególnie istotne w tego typu przedsięwzięciach praktycznie każdy miłośnik astronomii ze Słupska będzie mógł skorzystać z obserwatorium.

W uzasadnieniu projektu powołano się przede wszystkim na zdecydowanie za małą ilość informacji z zakresu astronomii i innych nauk fizycznych przekazywanych w szkole. Budowa obserwatorium pomoże urozmaicić program zajęć o wizyty w obserwatorium, co z pewnością pozwoli rozwinąć zainteresowanie astronomią u wielu uczniów i skłonić ich do dalszego zgłębiania nauk fizycznych na kolejnych etapach edukacji.

Źródło: Słupski Budżet Partycypacyjny 2016