Tysiące osób na 17. Pikniku Naukowym Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik

Fot. Anita Celarska

Dorośli, młodzież i dzieci - niemal sto pięćdziesiąt tysięcy osób wzięło udział w 17. Pikniku Naukowym Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik.

Przyjechali specjalnie 15 czerwca na Stadion Narodowy w Warszawie, aby oglądać pokazy naukowe, samodzielnie przeprowadzać doświadczenia i odkrywać tajemnice świata.
Hasłem przewodnim tegorocznej imprezy było "Życie". W Pikniku wzięło udział prawie 200 instytucji z 22 krajów świata, które w swoich namiotach przeprowadziły ponad 1000 pokazów i eksperymentów.

17. Piknik Naukowy odbył się w nowym miejscu, które sprawdziło się znakomicie - setki namiotów, kuszących odkrywaniem tajemnic nauki zostało rozlokowanych grupami na pierścieniu stadionu o obwodzie 900 m oraz na drogach dojazdowych, co pozwoliło na wygodniejsze zwiedzanie, przyglądanie się pokazom i samodzielne eksperymentowanie. Mimo upalnej pogody i innych ciekawych wydarzeń w mieście, goście nie zawiedli - imprezę odwiedziło 142 573 osoby, co stanowi nowy rekord frekwencyjny - nie tylko Pikniku, ale i Stadionu Narodowego.

Każdy, niezależnie od wieku i zainteresowań mógł znaleźć tu coś dla siebie; prezentowane były pokazy z wielu dziedzin wiedzy, począwszy od matematyki oraz widowiskowych chemii i fizyki, poprzez archeologię, historię i geografię, aż po biologię i medycynę.

Najmłodsi mogli przekonać się, że nauka może być jednocześnie zabawą i przygodą. Dzieci zachęcane były do samodzielnego przeprowadzania doświadczeń, przygotowywania preparatów mikroskopijnych, czy sprawdzania "na własnej skórze", że naukę można spotkać na każdym kroku w codziennym życiu.

Jak zawsze nie brakowało stanowisk uczelni z całej Polski. Była to nie tylko okazja do zapoznania się z dorobkiem naukowym poszczególnych wydziałów i kół naukowych, ale również możliwość nawiązania kontaktu z pracownikami naukowymi i studentami i przekonania się, że nauka może być pasją. Ogromną popularnością cieszyły się namioty Polskiego Radia. Na stanowisku Agencji Muzycznej kolejka chętnych ustawiła się po autografy Marka Niedźwieckiego, Marcina Zaborskiego i Marcina Gutowskiego, zwiedzający chętnie przypatrywali się też pracy dziennikarzy - Romana Czejarka, Karoliny Rożej, czy Hanny Marii Gizy - którzy poprowadzili audycje na żywo. W namiocie Portalu Polskiego Radia wszyscy chcieli wypróbować nową aplikację, dostosowującą nagrania do nastroju słuchacza; w stanowisku IAR-u pojawiły się osoby marzące o karierze radiowego reportera; Archiwum zadziwiło zwiedzających swoją bogatą ofertą; w namiocie Czwórki furorę zrobiły nowe technologie, a Polskiego Radia dla Zagranicy - audycje językowe i pokaz futbolu amerykańskiego.

• Więcej o tegorocznym Pikniku między innymi na stronie radiowej Czwórki:

________________________________

Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik jest największą w Europie imprezą plenerową o tematyce naukowej. Celem Pikniku Naukowego jest upowszechnianie wiedzy z różnych dyscyplin naukowych poprzez ciekawe eksperymenty i doświadczenia - zarówno proste, związane z archeologią czy fizyką niskich temperatur, jak i najnowsze dokonania współczesnych uczonych.

Źródło: Anita Celarska