W Wałbrzychu powstało Obserwatorium Astronomiczne

W Wałbrzychu powstało nowe Obserwatorium Astronomiczne przy prywatnym Liceum Ogólnokształcącym Sióstr Niepokalanek.

Projekt nowego Obserwatorium Astronomicznego kosztować będzie blisko 300 tysięcy złotych. W pierwszy dzień astronomicznego lata, 21 czerwca br. otwarto nowe jeszcze nie w pełni wyposażone Obserwatorium, które za główny cel stawia sobie popularyzację wiedzy o kosmosie.

Obiekt ten zaprojektowano tak, aby umożliwiał przeprowadzanie różnego rodzaju obserwacji czy pokazów astronomicznych. Pomysłodawczynią projektu jest siostra Dorota, dyrektor szkoły - "Zawsze fascynowało mnie patrzenie w niebo. Jako nauczycielka fizyki zauważyłam, że niektóre tematy z astronomii poruszane podczas zajęć cieszą się dużym zainteresowaniem".

W planowanym wyposażeniu obiektu znajdzie się między innymi główny teleskop MEAD LX200 14” na montażu azymutalnym oraz teleskop słoneczny CORONADO PST 40/400.

Obserwatorium to będzie również dysponowało mniejszymi instrumentami optycznymi takimi, jak: Celestron Advanced VX 8 SCT czy Newton SKY-WATCHER BKP 15075 EQ3-2.

Wszystkich miłośników spoglądających nie tylko w rozgwieżdżone nocne niebo zachęcamy do odwiedzenia nowo powstałego Wałbrzyskiego Obserwatorium.

Źródło: obserwatorium.niepokalanki.pl