Wieczór Keplera w Żaganiu

obserwacje w Żaganiu
4 listopada 2015 w godzinach 17:00-20:00 w Centrum Kultury w Żaganiu  odbędzie się spotkanie popularnonaukowe Keplerowskie Implikacje Astronomiczne. Będzie ono poświęcone 385 rocznicy śmierci Johannesa Keplera, twórcy nowej astronomii, praw ruchu planet, niezliczonych odkryć i rozwiązań inżynierskich poprawiających jakość życia oraz autora pierwszej powieści fantastyczno naukowej pt. "Sen”.

W ramach spotkania odbędzie się prelekcja prezentująca rewolucję w astronomii, jakiej dokonał Kepler, zmieniając sposób pojmowania astronomii jako królowej nauk. Astronomia jako jedyna nauka interdyscyplinarnie bada właściwie sobie środowisko jakim jest kosmos. Dzisiaj przeciętny obywatel Ziemi odbiera zapierające dech w piersi odkrycia naukowe, jakich dokonują badacze Wszechświata.

W trakcie spotkania przewidziana
jest prelekcja Jacka Patki pt. “Keplerowskie Implikacje Astronomiczne”, prezentacja działań Sekcji Astronomicznej Szkoły Talentów Centrum Kultury w Żaganiu, dyskusja na tematy astronomiczne oraz - o ile pogoda dopisze - obserwacje Wielkiej Mgławicy Andromedy na tarasie oranżerii Pałacu Książęcego.

Pomnik Johannesa Keplera

ablica poświęcona Keplerowi na ul. Warszawskiej w Żaganiu
Na zdjęciach: Pomnik Johannesa Keplera i tablica poświęcona Keplerowi na ul. Warszawskiej w Żaganiu. Źródło:Astronomia Żagań.

Źródło: Profil fb "Wieczór Keplera"