Witryna internetowa NASA znowu dostępna

Aktualny wygląd witryny internetowej NASA
Na początku października informowaliśmy o wyłączeniu przez NASA jej głównej strony internetowej z powodu problemów w amerykańskim parlamencie z ustalaniem wydatków w budżecie federalnym. Po trwającej pół miesiąca przerwie strona internetowa największej agencji kosmicznej świata została reaktywowana i można z niej już normalnie korzystać.

Problemy dotknęły wielu agencji federalnych, gdy Biały Dom zdecydował o zawieszeniu ich bieżącego finansowania z budżetu federalnego. Problem miała NASA, wyłączono także amerykańskie radioteleskopy, którymi zarządza National Radio Astronomical Observatory (NRAO). Większość pracowników wysłano na urlopy, a pracował jedynie zupełnie niezbędny personel, np. związany z działaniami Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS).

Z kolei NRAO poinformowało, że normalna praca radioteleskopów zostanie wznowiona 18 października.

Według informacji podawanych przez media, porozumienie budżetowe pomiędzy głównymi partiami (Republikanami, a Demokratami) jest jednak jedynie tymczasowe, problem może ponowić się za kilka miesięcy. Sytuacja nie jest nowością dla Stanów Zjednoczonych, gdyż podobne wstrzymania działalności różnych agencji występowały już w historii Stanów Zjednoczonych.