Zdjęcia Słońca z NASA na znaczkach amerykańskiej poczty

Seria znaczków pocztowych ze zdjęciami Słońca

Poczta Stanów Zjednoczonych wydała serię znaczków z obrazami Słońca z Solar Dynamics Observatory (SDO). Zdjęcia z należącego do NASA obserwatorium pokazują różne oblicza aktywności słonecznej.

Seria 10 znaczków pokazuje naszą dzienną gwiazdę w różnych aspektach jej aktywności. Mamy tu zaprezentowane dziury koronalne, pętle koronalne, rozbłyski słoneczne, aktywne Słońce, wyrzut plazmy i plamy słoneczne.

Jako źródło zdjęć posłużyło kosmiczne obserwatorium o nazwie Solar Dynamics Observatory (SDO). Jest to projekt prowadzony przez NASA, którego celem są badania dynamiki aktywności słonecznej. Satelita obserwuje Słońce w świetle widzialnym i ultrafioletowym. Został on wystrzelony 11 lutego 2010 roku. Do tej pory wykonał już setki milionów zdjęć Słońca.

Słońce rządzi w Układzie Słonecznym, jest najbliższą nam gwiazdą i to od niego w znacznym stopniu zależą warunki klimatyczne panujące na Ziemi. Dlatego istotne jest dokładne poznanie zachodzących na nim procesów oraz nieustanne jego monitorowanie.

Przy okazji warto przypomnieć, iż niedawno naukowcy potwierdzili rozpoczęcie nowego cyklu aktywności słonecznej.

Przez całe życie zbierałem znaczki i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć odkrycia NASA zaprezentowane w ten sposób. Uważam, że natura wokół nas jest tak piękna, jak sztuka. To inspirujące, że można dzielić się w ten sposób ze społeczeństwem wrażeniami z badań Słońca – skomentował Thomas Zurbuchen, który jest zastępcą kierownika Wydziału Misji Naukowych NASA.

Na ilustracji: Seria znaczków pocztowych ze zdjęciami Słońca z Solar Dynamics Observatory (SDO). Wydała je poczta amerykańska. Źródło: NASA/SDO/USPS.