Zimowo i wesoło w Astrobazie

Ferie w Astrobazie Kruszwica. Źródło: Ilona Dybicz

W czasie ferii zimowych Astrobaza Kruszwica nie próżnuje, lecz tętni życiem. Ferie to doskonała okazja dla dzieci, aby przeżyć przygodę z astronomią.

Astrobazę Kruszwica odwiedzają zorganizowane grupy dzieci oraz mieszkańcy gminy i okolic. W pierwszym tygodniu ferii astrobaza gościła ok. 90 osób. Wśród nich byli uczniowie SP ze Sławska Wielkiego, półkolonie z Sołectwa Janowice, dzieci i młodzież z Kruszwicy oraz słuchacze Kruszwickiej Szkoły Realnej. Młodzi miłośnicy astronomii wraz z opiekunami mieli możliwość zwiedzenia obserwatorium, zapoznania się z budową i działaniem teleskopów oraz stacji pogody. Poznali budowę Układu Słonecznego oraz prowadzili obserwacje Słońca i Księżyca. W godzinach wieczornych rozpoznawali gwiazdozbiory nieba zimowego. Spotkania w Astrobazie pozwoliły wszystkim poznać choć namiastkę Wielkiego Wszechświata.

Informujemy, że Astrobaza jest otwarta dla wszystkich. Zajęcia prowadzone są bezpłatnie. Jedyny warunek to zgłoszenie wizyty z tygodniowym wyprzedzeniem (zarówno grupy zorganizowane jak i osoby indywidualne). Należy tego dokonać telefonicznie pod numerem 523-534-550 (Gimnazjum nr 1) lub napisać na adres email astrokruszwica@interia.pl. Zgłoszenia przyjmują także lokalni koordynatorzy Ilona Dybicz i Magdalena Musiałowska. Jednocześnie zachęcamy wszystkich do odwiedzania naszej strony internetowej oraz FaceBooka.

Ferie w Astrobazie Kruszwica