Odbicie Obserwatorium Paranal

ESO opublikowało ostatnio zdjęcie, na którym możemy zobaczyć rzadki i urokliwy widok! Na powierzchni wody zobaczyć możemy odbicie Obserwatorium ESO w Paranal.

II Ogólnopolski Festiwal Amatorskich Filmów Astronomicznych 2016

Masz swój ciekawy film prezentujący interesujące zjawisko na niebie lub sposób popularyzacji astronomii w Polsce? To organizowany przez Polskie Towarzystwo Miłośników Astronomii Festiwal jest dla Ciebie.

Widoczne są już Perseidy!

Nadlatują Perseidy, które co roku widoczne są od 17 lipca do 24 sierpnia. Wszystkich miłośników "spadających gwiazd" zachęcamy do obserwacji!

20 Ogólnopolski Zlot Miłośników Astronomii OZMA 2016

OZMA to najstarszy i najpopularniejszy zlot miłośników astronomii. OZMA nie jest typowym zlotem astronomicznym. Ma raczej charakter „star party”.

Urania nr 3/2016 o zderzeniach czarnych dziur i zawodach łazików marsjańskich

Urania nr 3/2016
Dostępny jest numer 3/2016 polskiego dwumiesięcznika popularnonaukowego o kosmosie. Tym razem w "Uranii - Postępach Astronomii" przeczytamy m.in. o zderzeniach czarnych dziur, o badaniach śladów supernowych sprzed kilku milionów lat, a także o "łazikach marsjańskich" w obszernym wywiadzie-zapowiedzi największej imprezy robotyczno-kosmicznej w Europie (ERC 2016). "Urania" dostępna jest w tradycyjnej formie papierowej oraz w wydaniu cyfrowym. Zachęcamy do lektury!

Najnowsze wydanie kwartalnika ESO - numer 164 jest już dostępny

The Messenger nr 164
Ukazał się 164. numer czasopisma "The Messenger", wydawanego przez Europejskie Obserwatorium Południowe (ESO). A w nim m.in. o wpływie aktywności słonecznej na jakość danych z instrumentów, czy kolejny odcinek cyklu o świetlnych zjawiskach nad obserwatoriami ESO.

Widoczne są już alfa Kaprikornidy

Od 3 lipca w naszym kraju widoczne są już alfa Kaprikornidy. Zachęcamy Was do prowadzenia obserwacji!

Strony