Zapowiedź gry planszowej Pierwsi Marsjanie

Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Za kilka tygodni ukaże się nowa polska gra planszowa o kosmosie zatytułowana "Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie". Gra uzyskała patronat od Uranii. Zachęcamy też do składania przedpremierowych zamówień z rabatem w naszym sklepie internetowym.

Astronarium nr 39 o brakujących barionach

Czy to możliwe, że brakuje nam kawałka Wszechświata, a materia, którą znamy najlepiej, gdzieś nam się zgubiła? Zagadka brakujących barionów będzie tematem najbliższego odcinka programu telewizyjnego "Astronarium". Premiera w środę o godz. 15:35 w TVP 3, powtórka o godz. 00:40, a potem na YouTube. "Urania" jest partnerem programu.

Aktualności z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej #26

Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej kolejny tydzień minął na badaniach mających przybliżyć człowieka do podróży na Marsa, a także pomóc w rozwoju medycyny i poznaniu otaczającego świata. Zapraszamy na tradycyjne już cotygodniowe podsumowanie wydarzeń związanych z funkcjonowaniem ISS.

25 lat projektu OGLE

Teleskop OGLE
W tym roku 25 lat działania obchodzi projekt OGLE, jeden z najbardziej udanych polskich projektów naukowych! Dziękujemy za dotychczasowe odkrycia i życzymy dalszych sukcesów!

Swobodne planety o małych masach w Drodze Mlecznej

Polscy astronomowie z projektu OGLE znaleźli ślady planet swobodnych o małych masach. Swobodne planety to obiekty o masach planetarnych, które nie krążą wokół żadnej gwiazdy, tylko poruszają się samotnie w przestrzeni międzygwiazdowej. Publikacja ukazała się w czasopiśmie "Nature".

Słońce definitywnie gwiazdą typu słonecznego

Najnowsze badania naukowców z University of Montreal potwierdzają, że Słońce jest przedstawicielem gwiazd typu słonecznego. Wyniki tych analiz, opublikowane w czasopiśmie Science, zakończyły trwającą jak dotąd dyskusję czy Słońce wykazuje typowe zachowania cykliczne jak inne bliskie nam gwiazdy typu słonecznego.

Letnie obserwacje w Obserwatorium w Baranie

Zakończył się pierwszy tegoroczny letni wyjazd obserwacyjny PTMA Kielce do Barana. Członkowie Oddziału noc z 22 na 23 lipca spędzili w obserwatorium w Baranie koło Mniowa.

Strony