Błękitna kropka na Marsie

Co to takiego? W czerwcu 2017 roku obserwująca powierzchnię Marsa sonda NASA Mars Reconnaissance Orbiter wykonała niezwykłą fotografię, na której widzimy między innymi... słynny łazik Curiosity.

Odkryto nową ciekawą kometę C/2017 O1

W poniedziałek 24 lipca w świat poszła informacja o odkryciu kolejnej ciekawej komety - C/2017 O1.

Zapowiedź gry planszowej Pierwsi Marsjanie

Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Za kilka tygodni ukaże się nowa polska gra planszowa o kosmosie zatytułowana "Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie". Gra uzyskała patronat od Uranii. Zachęcamy też do składania przedpremierowych zamówień z rabatem w naszym sklepie internetowym.

Zbliża się koniunkcja Księżyca z Jowiszem

Już w nadchodzącą sobotę (29.07) na niebie dojdzie do kolejnego interesującego zjawiska astronomicznego. Tym razem Księżyc spotka się z gazowym olbrzymem - Jowiszem.

Astronarium nr 39 o brakujących barionach

Czy to możliwe, że brakuje nam kawałka Wszechświata, a materia, którą znamy najlepiej, gdzieś nam się zgubiła? Zagadka brakujących barionów będzie tematem najbliższego odcinka programu telewizyjnego "Astronarium". Premiera w środę o godz. 15:35 w TVP 3, powtórka o godz. 00:40, a potem na YouTube. "Urania" jest partnerem programu.

Aktualności z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej #26

Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej kolejny tydzień minął na badaniach mających przybliżyć człowieka do podróży na Marsa, a także pomóc w rozwoju medycyny i poznaniu otaczającego świata. Zapraszamy na tradycyjne już cotygodniowe podsumowanie wydarzeń związanych z funkcjonowaniem ISS.

25 lat projektu OGLE

Teleskop OGLE
W tym roku 25 lat działania obchodzi projekt OGLE, jeden z najbardziej udanych polskich projektów naukowych! Dziękujemy za dotychczasowe odkrycia i życzymy dalszych sukcesów!

Strony