Zbliża się jesienna koniunkcja Księżyca z Jowiszem

Już w nadchodzący piątek (22.09) na wieczornym niebie dojdzie do kolejnego interesującego zjawiska astronomicznego. Tym razem Księżyc spotka się z gazowym olbrzymem - Jowiszem.

174P/Echeclus – kometa czy planetoida?

Praca naukowca to ciągłe obserwacje, doświadczenia i symulacje. Kluczem do zrozumienia otaczającego nas świata jest spojenie zdobywanej na różny sposób wiedzy w jedną całość. Czasem jednak coś potrafi nas zupełnie zaskoczyć, wymykając się poza oczekiwane scenariusze. Tego właśnie doświadczyli astronomowie z University of Central Florida, obserwując tajemniczy obiekt o nazwie 174P/Echeclus. Historia ich zmagań ma także polski akcent.

Niebo na dłoni nr 11 o misji Rosetta

Czy można upolować kometę? Tak! Europejska Agencja Kosmiczna (ESA), przy wsparciu polskich naukowców, tego dokonała. Opowieść o misji sondy Rosetta w kolejnej odsłonie serii "Niebo na dłoni".

Astronomia na festiwalu "Siły Natury" w Toruniu

"Ziemia, planety, gwiazdy” – pod takim hasłem przebiegnie niecodzienne spotkanie sztuki z astronomią w ramach festiwalu "Siły Natury” w Toruniu.

Niebo na dłoni nr 10 o planetach

Na YouTube dostępny jest dziesiąty odcinek z cyklu "Niebo na dłoni". Tematem są tym razem planety.

Różne oblicza huraganu Irma

Zdjęcia wykonane przez dwa satelity meteorologiczne NASA - Aqua i Suomi NPP - pokazały obserwatorom na Ziemi dwa różne oblicza huraganu Irma. Dzięki takim danym satelitarnym możliwe jest śledzenie w czasie rzeczywistym trajektorii i prędkości huraganów, a także prognozowanie związanych z nimi zagrożeń i zniszczeń.

Aktualności z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej #34

Zachęcamy do przeczytania naszego cotygodniowego raportu z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Tym razem opisujemy powrót na Ziemię kapsuły towarowej Dragon, pzedstawiamy obecną rolę robotów w pracach utrzymaniowych na zewnątrz ISS na przykładzie wycieku amoniaku oraz podsumowujemy ostatnie prace naukowe prowadzone w kompleksie.

Strony