C/1956 R1 (Arend-Roland) 26 kwietnia 1957 r. sfotografowana 120 cm teleskopem Schmidta w obserwatorium na Mt. Palomar. Charakterystycznym dla komety był siekowany ku Słońcu wyraźny prosty antywarkocz.

C/1956 R1 (Arend-Roland)- odkryta w nocy 8/9 listopada Przez Sylvain'a Arenda i Georges'a Rolanda z Królewskiego Obserwatorium w Uccle (Belgia). Odkrycie dokonane zostało na jednej z ekspozycji o czasie 50 minut teleskopem 40cm f/5 dedykowanej poszukiwaniom planetoid. Miała wówczas jasność ok +10 magnitudo. Znajdowała się ona wówczas w gwiazdozbiorze Perseusza.

Blask pozwalający na dostrzeżenie jej gołym okiem uzyskała w marcu 1957 roku jednak do połowy kwietnia można było ją obserwować jedynie z południowej półkuli Ziemi. 20 kwietnia kometa znalazła się najbliżej Ziemi (ok 0,57 jednostki astronomicznej). Znajdując się wówczas na wieczornym niebie i świecąc krótko po zachodzie Słońca świeciła wówczas blaskiem +1 wielkości gwiazdowej. Końcem kwietnia jej blask spadł do +4 magnitudo natomiast gołym okiem przestała być widoczna w połowie maja 1957. Charakterystycznym dla tej komety był cienki anomalny warkocz skierowany w kierunku do Słońca, mający kilka-kilkanaście stopni długości. Kometa poruszała się po orbicie z ruchem wstecznym o nachyleniu 120 stopni do płaszczyzny orbity ziemskiej. Jej peryhelium przypadało na 8 kwietnia 1957 roku w odległości 0,316 AU od Słońca.