Astronarium nr 58 o kosmicznych dżetach

Już dzisiaj premiera nowego odcinka Astronarium. Tym razem będzie o kosmicznych dżetach - strugach materii pędzących z prędkością bliską prędkości światła. Oglądajcie o godz. 17:00 i 20:30 w TVP 3, a potem na YouTube.

Potężne strumienie materii wyrzucane w przestrzeń kosmiczną. Ogromne strugi cząstek pędzących z prędkością bliską prędkości światła. Zobacz jak powstają kosmiczne dżety. W "Astronarium" wyjaśnią to astronomowie badający te niezwykłe struktury: prof. Krzysztof Katarzyński (Centrum Astronomii UMK w Toruniu), dr Marcin Gawroński (Centrum Astronomii UMK w Toruniu), prof. Marek Sikora (CAMK PAN w Warszawie), prof. Andrzej Zdziarski (CAMK PAN w Warszawie).

„Astronarium” to seria popularnonaukowych programów o astronomii i kosmosie realizowanych we współpracy Polskiego Towarzystwa Astronomicznego i Telewizji Polskiej, przy wsparciu finansowym od Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Partnerem medialnym programu jest czasopismo i portal „Urania – Postępy Astronomii”. Zdjęcia realizowane są przez ekipę telewizyjną z TVP 3 Bydgoszcz.