Nowa książka dla dzieci pod patronatem Uranii

Dziewiąta planeta

Jak długo żyją komety? Czy wszystkie mają ogon? Czy Pluton jest planetą, czy nie jest?

Pewnego dnia z Układu Słonecznego znika jedna planeta. Co się stało? Sprawę stara się rozwikłać Celestynka – mała kometa o lodowym, ale wielkim sercu. Przy okazji sama wpada w kosmiczne tarapaty. Śledząc trajektorię jej przygód, poznacie nie tylko plotki z życia planet, ale i prawa rządzące Wszechświatem. Rozgwieżdżone niebo już nigdy nie będzie takie samo jak przedtem. 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0... Lecimy w kosmos!

„Dziewiąta planeta“, czyli spotkanie z Celestynką, towarzyszenie jej w podróży od gwiezdnego „przedszkola“ aż po starość to nie tylko niezapomniana kosmiczna przygoda, ale również inspirująca lekcja astronomii. Lekka i z humorem.

Dziewiata planeta

Tekst: Monika Milewska, Agnieszka Pollo   |   Ilustracje: Natalia Uryniuk

Książka do nabycia w księgarni Uranii.

Agnieszka Pollo

Agnieszka Pollo w Astronarium: Ewolucja galaktyk (odc. 57), Kosmiczny Teleskop Hubble'a (odc. 59), Głębokie przeglądy nieba (odc. 121), Aktywne jądra galaktyk (odc. 134), Sąsiedztwo Drogi Mlecznej (odc. 146), Pierwsze zdjęcia z Teleskopu Webba (odc. 147)

Opracowanie: Magda Maszewska

Ilustracje: Fragment książki „Dziewiąta planeta“, Wydawnictwo Widnokrąg (wyżej), Agnieszka Pollo, fot. Astronarium (niżej).