Darowizna na rzecz "Uranii - Postępów Astronomii"

Kochasz astronomię? Fascynuje Cię kosmos, gwiazdy, planety, galaktyki? Lubisz "Uranię" jako czasopismo albo portal internetowy? Chcesz aby dalej się rozwijała i była jak najciekawsza? Wesprzyj nas darowizną!

Wydawanie "Uranii" nie jest działalnością przynoszącą zyski finansowe, w dużej części opiera się na działalności społecznej. Wszelkie dodatkowe środki finansowe pozwolą nam uczynić "Uranię" i jej portal jeszcze lepszymi i ciekawszymi - dla Was, naszych Czytelników! Dziękujemy za wszelkie wsparcie!

Przypominamy, że wpłaconą darowiznę można odliczyć od swojego rocznego zeznania podatkowego PIT.

Wpłata za pomocą karty płatniczej albo BLIK

Bezpieczeństwo transakcji zapewnia Dotpay. Po wyborze kwoty zostaniemy przeniesieni do formularza wpłaty.

Wybierz kwotę:

Wybierz kwotę z listy

zł

Bezpośrednia wpłata z konta bankowego

Darowiznę można także przekazać bezpośrednio ze swojego konta bankowego, nie korzystając z powyższych przycisków. W przypadku darowizn na większe kwoty zachęcamy do bezpośredniej wpłaty ze swojego konta bankowego.

Dane do wpłaty:

Polskie Towarzystwo Astronomiczne
ul. Bartycka 18
00-716 Warszawa

Bank: Millenium S.A. O/Toruń
Numer konta: 85 1160 2202 0000 0003 3341 8732

Tytuł wpłaty: Darowizna na cele statutowe (Urania)

Odpowiedzi na najczęstsze pytania:

Jaka może być kwota darowizny?

Dowolna. Może to być 10 zł, może być 100 zł, a może być i 1000 zł albo nawet więcej. Możesz zdefiniować dowolną kwotę. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie wpłaty - zarówno te większe, jak i te mniejsze.

Na konto jakiego podmiotu trafi darowizna?

Darowizna wpłynie na konto Polskiego Towarzystwa Astronomicznego (PTA), które jest wydawcą "Uranii". PTA jest organizacją istniejącą od 1923 roku. Do celów statutowych organizacji należy upowszechnianie i popularyzacja astronomii, co realizuje m.in. przez wydawanie "Uranii". Środki na swoją działalność PTA uzyskuje ze składek członkowskich, grantów z różnych źródeł oraz właśnie z darowizn. Stowarzyszenie jest zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) pod numerem 0000031343. Dokładne informacje o PTA, wraz ze statutem, znajdują się stronie www.pta.edu.pl.

Na jaki cel będzie spożytkowana darowizna?

Darowizna wpłacona poprzez niniejszą stronę internetową będzie przeznaczona na "Uranię - Postępy Astronomii" - czasopismo i portal dla wszystkich, których fascynuje astronomia i kosmos.

Czy darowiznę mogę odpisać od dochodu?

Tak - nasza działalność jest zgodna z ustawową definicją działalności pożytku publicznego. Darowizny na cele statutowe Polskiego Towarzystwa Astronomicznego, w tym na "Uranię - Postępy Astronomii", mogą być odliczone od dochodu w rocznym zeznaniu podatkowym PIT. W ten sposób można odliczyć nie więcej niż 6% dochodu podatnika. Jeśli chcemy odliczyć darowiznę od podatku, należy zachować dowód wpłaty (np. wyciąg bankowy, lista transakcji karty płatniczej). Szczegóły prosimy sprawdzić w przepisach podatkowych na bieżący rok.

Czy w ramach darowizny otrzymam prenumeratę "Uranii"?

Nie. Jeśli chcesz otrzymywać kolejne numery "Uranii", zamów i opłać jej prenumeratę. Darowizna jest dodatkowym wsparciem dla "Uranii", niezależnym od prenumeraty czasopisma. Większość archiwum "Uranii" zeskanowaliśmy i udostępniliśmy nieodpłatnie w portalu oraz w Google Play, natomiast bieżące numery są odpłatne i dostępne w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej na smartfony i tablety.