Spróbuj zdekodować sygnał od kosmitów

Kosmita próbuje nadać wiadomość - wizja artystyczna

Marsjańska sonda nadała sygnał, który odebrały trzy radioteleskopy na Ziemi. Sygnał to wiadomość od pozaziemskiej cywilizacji. Czy ludzkość jest w stanie ją zdekodować i zrozumieć? Każdy może włączyć się w próbę odczytania symulowanego kontaktu z kosmitami, w ramach projektu A Sign in Space.

24 maja o godz. 19 UTC (godz. 21.00 polskiego czasu) europejska sonda kosmiczna Trace Gas Orbiter, krążąca wokół Marsa, nadała sygnał, który odebrały trzy radioteleskopy na Ziemi. Sygnał ten jest symulacją próby kontaktu przez inteligentną cywilizację pozaziemską i sprawdzeniem czy ludzkość potrafiłaby taki sygnał odszyfrować.

Projekt nosi nazwę A Sign in Space, a swoich sił w odszyfrowywaniu i interpretowaniu kosmicznego komunikatu może spróbować każdy. Odebrany sygnał dostępny jest publicznie na stronach Breakthrough Listen oraz Filecoin pod adresami: http://destor.io/SETI oraz https://bldata.berkeley.edu/A_Sign_in_Space/

Każda osoba chętna do spróbowania swoich sił w odkodowywaniu i interpretowaniu wiadomości może dołączyć do dyskusji na serwerze Discord https://discord.com/invite/2upxzmZkqY

Nagranie z transmisji przygotowanej przez SETI Institute dostępne jest na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zgQq36IR-Lk

Z kolei więcej publicznych wydarzeń i dyskusji planowanych na kolejne kilka tygodni można znaleźć na stronie https://asignin.space/category/programme/

Projekt realizują SETI Institute, Green Bank Observatory, Italian National Institute for Astrophysics (INAF), a także Europejska Agencja Kosmiczna (ESA). Zespołem kieruje Daniela de Paulis.

Zachęcamy do spróbowania swoich sił w odszyfrowaniu komunikatu od kosmitów (symulowanego).

Źródło: A Sign in Space

Ilustracja:

Kosmita próbuje nadać komunikat. - wizja artystyczna. Źródło: Yayimages / designprojects.