Zrób sobie kosmiczne selfie z apką NASA!

Czy chcieliście zrobić sobie kiedyś selfie w skafandrze astronauty albo w fajnej kosmicznej miejscówce? NASA postanowiła to ułatwić i wydała specjalną apkę mobilną NASA Selfies do robienia takich fotek. Oprócz tego opublikowała też aplikację do gogli wirtualnej rzeczywistości.

Okazją do opublikowania aplikacji do kosmicznych selfie jest 15 lat działania Kosmicznego Teleskopu Spitzera. I to zdjęcia z tego właśnie teleskopu służą jako tła do fotek. Obecnie do wyboru jest 30 propozycji, ale NASA zapowiada że później poszerzy możliwości wyboru, w tym m.in. doda zdjęcia z misji załogowych. A na razie można mieć selfie w wirtualnym skafandrze astronauty na tle np. jakiejś fajnej mgławicy, albo centrum Drogi Mlecznej. Aplikacja jest dostępna dla systemów iOS oraz Android.

Drugą nową propozycją od NASA Jet Propulsion Laboratory jest aplikacja do gogli wirtualnej rzeczywistości. Można z niej korzystać w goglach Oculus, Vive albo w systemie Google Cardboard (czyli tekturowe gogle plus smartfon).

Aplikacja nazywa się NASA Exoplanet Excursions i pozwala na wybranie się na wycieczkę do systemu TRAPPIST-1. To jedyne znane miejsce we Wszechświecie, w którym w jednym układzie jest aż siedem planet o wielkości podobnej do Ziemi. Przy czym problem taki, że jak na razie naukowcy nie posiadają bezpośrednich zdjęć planet TRAPPIST-1, rozwiązano używają artystycznych wizualizacji jak mogą one wyglądać, opartych o wyniki badań naukowych.

Źródło: NASA / JPL

Przykładowy ekran z aplikacji mobilnej NASA Selfies. Źródło: NASA/JPL-Caltech.