Astronarium o Czerwonej Planecie

Czerwona Planeta, czyli Mars, znalazła się w dwóch odcinkach Astronarium. Jeden jest w pełni poświęcony Marsowi, a drugi dotyczy powrotu ludzi na Księżyc i dalszych planów załogowego lotu na Marsa. Polecamy obejrzeć oba odcinki!

Astronarium jest popularnonaukowym cyklem programów telewizyjnych o astronomii i badaniach kosmosu. Wszystkie odcinki dostępne są także na YouTube. Producentami programu są Polskie Towarzystwo Astronomiczne (PTA) oraz Telewizja Polska (TVP). Urania jest partnerem programu, a finansowanie produkcji zapewnia Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW).

Astronarium nr 85 - Mars

Warto sprawdzić jakie zagadki Czerwonej Planety próbują rozwiązać naukowcy oraz czy może tam istnieć życie. Mars to planeta, która przyciąga naszą uwagę jak żadna inna. Od dziesięcioleci pytamy jak wiele ma on wspólnego z Ziemią i czy mogłoby tam istnieć życie. W poszukiwaniu odpowiedzi wysyłamy kolejne misje i sondy kosmiczne. W tym programie pokażemy jaki jest polski wkład w najnowsze badania Marsa i co ich wyniki mogą powiedzieć na temat tajemnic Czerwonej Planety. Zapraszamy na Astronarium!

Astronarium nr 98 - Powrót na Księżyc

Odcinek zaczyna się od kosmicznych planów dotyczących naturalnego satelity Ziemi, ale później zwracamy wzrok w stronę Marsa. Amerykanie zapowiadają powrót na Księżyc w ciągu najbliższych kilku lat (program Artemis). Człowiek ma ponownie stanąć na powierzchni Srebrnego Globu po raz pierwszy od zakończenia programu Apollo. Tym razem może to być jednak jednak początek znacznie większej wyprawy - załogowego lotu na Marsa. W tym programie pokażemy jak ma wyglądać powrót na Księżyc i nowa era lotów kosmicznych, którą może otworzyć. Zapraszamy na Astronarium!