Otwarcie planetarium w Grodzisku Mazowieckim

W niedzielę 4 lutego 2024 w Centrum Aktywizacji i Integracji Społecznej w Grodzisku Mazowieckim odbędzie się oficjalne otwarcie planetarium. Wydarzenie przewidziane zostało na sześć godzin i jest dostępne za darmo dla wszystkich chętnych. Nowoczesna sala multimedialna Kopernik – planetarium uzupełni ofertę Obserwatorium Astronomicznego otwartego we wrześniu 2022 r.

Już w najbliższą niedzielę, tj. 4 lutego 2024 r. w Centrum Aktywizacji i Integracji Społecznej (CAIIS) w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Sportowej 29 odbędzie się otwarcie planetarium, a dokładnie to nowoczesnej sali multimedialnej Kopernik. Jest to poszerzenie oferty edukacyjnej popularyzującej astronomię oraz badania kosmiczne dla mieszkańców miasta i gminy Grodzisk Mazowiecki.

Nowoczesne Obserwatorium Astronomiczne z tarasem widokowym w mieście Grodzisk Mazowiecki zostało oddane do użytku 10 września 2022 r. Pisaliśmy o tym wydarzeniu w Uranii. Oddanie do użytku planetarium jest dokończeniem pierwotnego zadania, ponieważ od początku obiekt znajdujący się na dachu hali sportowej CAIIS miał pełnić funkcję zarówno obserwatorium, jak i planetarium. Widać to w oficjalnej nazwie obiektu: Planetarium i Obserwatorium Astronomiczne w Grodzisku Mazowieckim.

Otwarcie planetarium rozpocznie się o godzinie 14:00. Cała impreza przewidziana została na 6 godzin. Organizatorzy przygotowali wiele atrakcji, w tym:

•  zwiedzanie nowej sali edukacyjnej Kopernik;
  •  mini-seanse kina sferycznego;
  •  Marsjańska Astrościanka ze strojami z NASA;
  •  warsztaty astronomiczne z Polskim Towarzystwem Miłośników Astronomii;
  •  kosmiczne dmuchańce;
  •  oglądanie mikroświata z DELTA Optical;
  •  zwiedzanie kopuły astronomicznej;
  •  planety pneumatyczne: Mars oraz Jowisz – symulacja warunków panujących na tych planetach;
  •  „Ufoludkowo mi”, czyli malowanie buziek;
  •  warsztaty z Grodziski Klub Astronomiczny;
  •  fotościanka „I Ty możesz zostać Astrogwiazdą”;
  •  znajdź swój kierunek, czyli zajęcia z terenoznawstwa z harcerzami z 17 HDT „Ognik”;
  •  kosmiczne długopisy 3D od Biblioteki Publicznej Gminy Grodzisk Mazowiecki.

Na otwarcie planetarium ma być obecny prezes Polskiej Agencji Kosmicznej POLSA Grzegorz Wrochna.

LINK do wydarzenia.

Link do filmu promującego otwarcie:

Wydarzenie jest objęte patronatem honorowym Polskiej Agencji Kosmicznej POLSA Patronat medialny nad wydarzeniem sprawuje m.in. Urania - Postępy Astronomii.

Zdjęcia: Budynek Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego w Grodzisku Mazowieckim z tarasem widokowym na dachu hali sportowo-widowiskowej w dzień i w nocy